שוודיה מגיעה לבירת הנגב

באר שבע משתדרגת: סניף איקאה יחל להיבנות בחודש הבא. הסניף הפופולרי יהיה הרביעי במספרו בישראל אחרי נתניה, ראשון לציון וקריית אתא. מה עלות הפרויקט, ואיך המהלך יתרום לתושבי העיר?

איקאה השוודית מגיעה רשמית לבירת הנגב. העבודות להקמתה יחלו בתחילת חודש ינואר 2017. הסניף יהיה ממוקם באזור התעשייה 'עמק שרה' הנמצא בדרום-מזרח העיר, 5 דקות נסיעה מתחנת הרכבת 'באר שבע מרכז'.

בפגישה שנערכה אתמול (ב') בין ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' לבין בעלי איקאה ישראל, מתיו ברונפמן, הוחלט כי פתיחת הסניף מתוכננת לפברואר 2018.

 

כך זה יראה. הדמייה: 'רועי מור הדמיות'

 

חנות הענק תבנה על שטח של 22 אלף מ"ר מתוך מגרש של 73 דונם שיכלול שטחי מסחר משלימים, שטחי גינון ירוקים וחניון לכ-1,500 רכבים. קבוצת ברונפמן-פישר תשלם 580  אלף ש"ח לדונם, מחיר המסתכם ב- 42 מיליון ש"ח לכל השטח.

 

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' כתב בעמוד הפייסבוק שלו אתמול (ב'): איש העסקים האמריקאי, מת׳יו ברונפמן, הבעלים של ״איקיאה ישראל״, ביקר אצלי השבוע יחד עם צוותו והציג את המודל הסופי של מתחם ״איקיאה״ החדש בדרום, שיוקם בעיר באר שבע. בעוד כחודש יחלו העבודות להקמת מתחם ״איקיאה״ בבאר שבע והן אמורות להסתיים בחודש פברואר 2018."

 

פגישת דנילוביץ'-ברונפמן, השבוע. מתוך עמוד הפייסבוק של דנילוביץ'

 

כיצד יתרום הסניף החדש לתושבי הדרום?

כידוע, איקאה מציעה מחירים אטרקטיביים בתחום הריהוט, כך שהמהלך צפוי להוריד את יוקר המחיה באזור. הסניף ישרת את כל תושבי דרום הארץ, והוא יצור מצב חסר תקדים במושגים ישראליים לפיו יהיו בבאר שבע 18 מרכזי קניות גדולים.

כידוע, מרכזים מסחריים כמו אלה מעלים את ערך הדירות, כפי שקרה בראשון לציון, בנתניה וכן, גם בבאר שבע. פרויקטים חדשים בבאר שבע בקרבת המקום, עתידים להיות מתומחרים גבוה יותר על פני פרויקטים אחרים בעיר.

 

בעלי העסקים הקטנים חוששים, ואולי בצדק, אל מול מפלצת הרהיטים הצפויה להגיע אל העיר. רונן לביא, תושב העיר, כתב בעמוד הפייסבוק של ראש העיר: "הצעד הוא טעות. זה רק יזיק לסוחרים הקטנים שנאבקים על מחייתם. זה לקחת כסף מהדרום ולהעביר לשוודיה." עמית דדוש השיב לו: "מספיק לבכות 'עסקים קטנים, עסקים קטנים'. גם בתל אביב יש עסקים קטנים וחברות ענק בכל תחום ולכולם יש פרנסה. קשקשנים בכיינים, שאפו לרוביק שיקדם את העיר, יפתח ויעצים ואף ירחיב את גודלה ואת מגוון המרכזים שנפתחו ויפתחו".